Show simple item record

dc.contributor.advisorRacković, Miloš
dc.contributor.otherŠkrbić, Srđan
dc.contributor.otherRacković, Miloš
dc.contributor.otherStojaković, Miloš
dc.contributor.otherRadovanović, Miloš
dc.contributor.otherMarkoski, Branko
dc.creatorПецев, Предраг
dc.date.issued2017-05-04
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija148766273043949.pdf?controlNumber=(BISIS)104240&fileName=148766273043949.pdf&id=7255&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=104240&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.uri/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije148766274470865.pdf?controlNumber=(BISIS)104240&fileName=148766274470865.pdf&id=7256
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije148766274470865.pdf?controlNumber=(BISIS)104240&fileName=148766274470865.pdf&id=7256&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractДокторска дисертација припада области информационих система, са јасним акцентом на употребу неуронских мрежа за решавање проблема вишеструких зависних временских серија  који је у  овом докторату дефинисан.Основни циљ дисертације је креирање система у форми едукативног софтвера путем којег ће се обучавати младе кошаркашке судије Један од кључих елемената овог  доктората јесте симулација хоризонталног видног поља на основу којег се  утврђује да ли је резоновано кретање кошаркашких судија било адекватно  или није. Стога развијени софтвер поседује споменуту едукативну примену. Како би се реализовао споменути софтвер спроведено је истраживање које је обухватило обучавање великог броја традиционалних вишеслојних перцептрона као и формирање посебне  LTR  –  MDTS структуре неуронске мреже за коју се сматра да је погодна за решавање постојећег проблема. За реализацију симулације хоризонталног видног поља разматрано је више алгоритама из области рачунарске графике  а  Sweep and Prune  алгоритам је парцијално пружио основу за развијени и тренутно  имплементирани алгоритам.sr
dc.description.abstractDoktorska disertacija pripada oblasti informacionih sistema, sa jasnim akcentom na upotrebu neuronskih mreža za rešavanje problema višestrukih zavisnih vremenskih serija  koji je u  ovom doktoratu definisan.Osnovni cilj disertacije je kreiranje sistema u formi edukativnog softvera putem kojeg će se obučavati mlade košarkaške sudije Jedan od ključih elemenata ovog  doktorata jeste simulacija horizontalnog vidnog polja na osnovu kojeg se  utvrđuje da li je rezonovano kretanje košarkaških sudija bilo adekvatno  ili nije. Stoga razvijeni softver poseduje spomenutu edukativnu primenu. Kako bi se realizovao spomenuti softver sprovedeno je istraživanje koje je obuhvatilo obučavanje velikog broja tradicionalnih višeslojnih perceptrona kao i formiranje posebne  LTR  –  MDTS strukture neuronske mreže za koju se smatra da je pogodna za rešavanje postojećeg problema. Za realizaciju simulacije horizontalnog vidnog polja razmatrano je više algoritama iz oblasti računarske grafike  a  Sweep and Prune  algoritam je parcijalno pružio osnovu za razvijeni i trenutno  implementirani algoritam.sr
dc.description.abstractDoctoral dissertation belongs to the field of information systems, with a clear  emphasis on the use of neural networks for solving the problem of multiple dependent time series, which is defined in this doctorate. The main objective of the  thesis is to create a system in the form of educational software that will be used druring the training of young basketball referees.One of the key elements of this doctorate is a simulation of a horizontal field of  vision  on the basis of which it is determined whether the movement of  reasoned  basketball referees was adequate   or not.  Therefore developed software has  aforementioned educational use. In order  to realize the aforementioned software, a  research  was conducted that included training of a large number of traditional multilayer perceptron neural networks and the  formation of special LTR  -  MDTS  neural network  structure which is considered to be  suitable  for solving the presented problem. For the realization of the simulation  of the horizontal field of vision a large number of algorithms in the field of computer graphis was considered  and Sweep and Prune algorithm partially provided the basis for the developed and  currently implemented algorithm.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsAttribution-NonCommercial
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectНеуронске мреже, вишеслојни персептрони, симулација хоризонталног видног поља, LTR – MDTS модел, SRC критеријум, вишеструке зависне временске серије, кретање кошаркашких судијаsr
dc.subjectNeuronske mreže, višeslojni perseptroni, simulacija horizontalnog vidnog polja, LTR – MDTS model, SRC kriterijum, višestruke zavisne vremenske serije, kretanje košarkaških sudijasr
dc.subjectNeural networks, multilayered perceptrons, horizontal visual field simulation, LTR – MDTS model, SRC criterion, multiple dependent time series, basketball referee movementen
dc.titleРазвој алгоритма и система за дедуктивну предикцију и анализу кретања кошаркашких судијаsr
dc.title.alternativeRazvoj algoritma i sistema za deduktivnu predikciju i analizu kretanja košarkaških sudijasr
dc.title.alternativeDevelopment of an algorithm and a system for deductive prediction and analysis of movment of basketball refereesen
dc.typeDoktorska disertacijasr


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record