Show simple item record

dc.contributor.advisorVukajlović, Đurđica
dc.contributor.otherMiletić, Slavomir
dc.contributor.otherBrzaković, Tomislav
dc.contributor.otherGrubor, Aleksandar
dc.contributor.otherSimonović, Zoran
dc.contributor.otherVukajlović, Đurđica
dc.creatorЋурчић-Војислав, Никола
dc.date.issued2017-05-15
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija148828673619272.pdf?controlNumber=(BISIS)104277&fileName=148828673619272.pdf&id=7272&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=104277&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.uri/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije148828763313964.pdf?controlNumber=(BISIS)104277&fileName=148828763313964.pdf&id=7273
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije148828763313964.pdf?controlNumber=(BISIS)104277&fileName=148828763313964.pdf&id=7273&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://harvester.rcub.bg.ac.rs/handle/123456789/9622
dc.description.abstractПословање организација одвија се у условима снажне конкуренције на тржишту где се одвија стална борба за опстанак и стицање конкурентске предно¬сти да би се остварило и задржало поверење потрошача. Тржишни притисци које организације осећају долазе од глобалне економије и снажне конкуренције, природе радне снаге и моћних потрошача. Одржање стабилног развоја и пословног успеха организације, раст њене конкурентности и тржишног учешћа захтева повећање нивоа пословне активности на бази усавршавања процеса њеног стратегијског управљања. У дисертацији је анализирана синергија фактора конкурентности и тржишног учешћа као претпоставке пословног успеха организације. Ако тржишно учешће опада, знак је да је производ постао неконкурентан на датом тржишту. Зато је неоходно да се преиспитају сви фактори конкурентности, како би се повратило и ако је могуће повећало учешће на тржишту. У питању је механизам разраде конкурентне стратегије организације који може да обезбеди транспарентност и предвидљивост његовог бизниса. Практична реализација разрађене стратегије је могућа опредељењем приоритетних смерова развоја организације на бази активације кључних елемената пословне изврсности. Наглашена динамика и присутни нивои конкурентности савремених тржишта приморавају организације да буду флексибилне, иновативне и да брзо реагују на захтеве потрошача. Иновације су кључне за конкурентност и опстанак организације у динамичном пословном окружењу. Спроведено је истраживање на узорку од 96. организација различите величине, дужине пословање, делатности и нивоа пословања. Резултати показују да је конкурентост и тржишно учешће организације значајно без обзира на карактеристике организације. Неопходно је повећати иновативне активности, послепродајни сервис и дизајн. Држава мора уложити већи напор у креирање конкурентности и повећати ниво едукације у правцу значаја и начина повећања конкурентности и тржишног учешћа.  sr
dc.description.abstractPoslovanje organizacija odvija se u uslovima snažne konkurencije na tržištu gde se odvija stalna borba za opstanak i sticanje konkurentske predno¬sti da bi se ostvarilo i zadržalo poverenje potrošača. Tržišni pritisci koje organizacije osećaju dolaze od globalne ekonomije i snažne konkurencije, prirode radne snage i moćnih potrošača. Održanje stabilnog razvoja i poslovnog uspeha organizacije, rast njene konkurentnosti i tržišnog učešća zahteva povećanje nivoa poslovne aktivnosti na bazi usavršavanja procesa njenog strategijskog upravljanja. U disertaciji je analizirana sinergija faktora konkurentnosti i tržišnog učešća kao pretpostavke poslovnog uspeha organizacije. Ako tržišno učešće opada, znak je da je proizvod postao nekonkurentan na datom tržištu. Zato je neohodno da se preispitaju svi faktori konkurentnosti, kako bi se povratilo i ako je moguće povećalo učešće na tržištu. U pitanju je mehanizam razrade konkurentne strategije organizacije koji može da obezbedi transparentnost i predvidljivost njegovog biznisa. Praktična realizacija razrađene strategije je moguća opredeljenjem prioritetnih smerova razvoja organizacije na bazi aktivacije ključnih elemenata poslovne izvrsnosti. Naglašena dinamika i prisutni nivoi konkurentnosti savremenih tržišta primoravaju organizacije da budu fleksibilne, inovativne i da brzo reaguju na zahteve potrošača. Inovacije su ključne za konkurentnost i opstanak organizacije u dinamičnom poslovnom okruženju. Sprovedeno je istraživanje na uzorku od 96. organizacija različite veličine, dužine poslovanje, delatnosti i nivoa poslovanja. Rezultati pokazuju da je konkurentost i tržišno učešće organizacije značajno bez obzira na karakteristike organizacije. Neophodno je povećati inovativne aktivnosti, posleprodajni servis i dizajn. Država mora uložiti veći napor u kreiranje konkurentnosti i povećati nivo edukacije u pravcu značaja i načina povećanja konkurentnosti i tržišnog učešća.  sr
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет Привредна академија у Новом Саду, Факултет за примењени менаџмент, економију и финансије „МЕФ“, Београдsr
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs
dc.sourceУниверзитет Привредна академија у Новом Садуsr
dc.subjectконкурентност, организације, тржиште, тржишно учешће, пословни успехsr
dc.subjectkonkurentnost, organizacije, tržište, tržišno učešće, poslovni uspehsr
dc.titleФактори конкурентности и тржишно учешће организације као претпоставка пословног успехаsr
dc.title.alternativeFaktori konkurentnosti i tržišno učešće organizacije kao pretpostavka poslovnog uspehasr
dc.typeDoktorska disertacijasr


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record